חזון
אנחנו לא חיים לבד. לאפשר לעצמנו לגדול, להתפתח ולחיות חיים מלאים תוך שמירה על חייהם של האחרים החיים לצדנו זה ערך עליון. המשמעות של הפצת הביודנסה היא ביצירת האפשרות לחיות יחד, באמת. לחיות באמת, יחד. הדרך שלנו לעשות זאת היא ליצור את התנאים: להקים בית-ספר שיסמיך עוד ועוד 'מאפשרי ביודנסה' והם שימשיכו ליצור מרחבים לעצמם ולאחרים, מרחבים של חופש אמיתי בכל עיר, שכונה ומשפחה.
לימודים בבית-הספר לביודנסה בצפון מיועדים לעוסקים בביודנסה המבקשים לשלב בין העמקת החוויה האישית מחד וידע התיאורטי מאידך, כדרך להתפתחות אישית.
לימודים בבית-הספר לביודנסה בצפון מיועדים למי שמעוניינים להפוך למאפשרים- Facilitators, לפתוח קבוצות חדשות ולהמשיך להפיץ את הביודנסה בכל מקום בארץ (או בעולם).

בית הספר לביודנסה בצפון הינו מוסד המוכר על ידי ה-IBF International Biocentric Foundation, ומשתייך לרשת בתי הספר לביודנסה המוכרים בעולם. הקבלה לביה"ס היא לאחר ראיון אישי (צור קשר) ומותנה גם בהשתתפות בקבוצת ביודנסה על בסיס שבועי. לתעודת 'מאפשר/ת ביודנסה' שמוענקת לבוגרי המסלול בבית הספר יש תוקף בין לאומי.

למעוניינים להיות 'מאפשרי ביודנסה' בעתיד זהו מסלול מחייב הכולל לווי אישי בתחילת הדרך, לאחר השלמת כל יחידות הלימוד והעבודות כמפורט בתקנון הבינ"ל הרשמי.

תוכנית הלימודים

לימודי ההכשרה בביודנסה כוללים 30 יחידות תיאורטיות- חווייתיות של 14 שעות כל אחת, המועברים ע"י מנחים דידקטיים של השיטה. כל יחידה כוללת לימוד תיאורטי של מסמך שנכתב על ידי פרופ' רולנדו טורו, והתנסות חוויתית דרך ויוונסיות.

במהלך הלימוד התלמידים מתבקשים לכתוב עבודת סמינריון ומונוגרפיה בנושא הקרוב לליבם.

לימודים לתעודת 'מאפשר/ת ביודנסה' אורכים כ 3 שנים.

בהמשך הדרך, מוזמנים מאפשרי ביודנסה להתמחות ביישומים לקהלים ייחודיים או בתנאים מיוחדים כמו ביודנסה לילדים, ביודנסה במים ועוד. השיטה היא אחת ויישומיה רבים והיא פתוחה לרעיונות חדשים.

  1. הגדרה ומודל תיאורי של ביודנסה עפ"י רולנדו טורו
  2. תת-מודע חיוני (ויטלי) והעיקרון הביוצנטרי
  3. החוויה
  4. היבטים ביולוגים של הביודנסה
  5. היבטים פיזיולוגים בביודנסה
  6. היבטים פסיכולוגים של הביודנסה
  7. תקדימים מיתיים ופילוסופים בביודנסה
  8. זהות ואינטגרציה
  1. מצבים של טרנס ורגרסיה
  2. מגע וליטוף
  3. תנועה אנושית
  4. חיוניות
  5. מיניות
  6. יצירתיות
  7. יכולת להיקשר רגשית (אפקטיביות)
  8. טרנסצנדנטיות
  1. מנגנונים של פעולה בביודנסה
  2. יישום והשלכות בביודנסה
  3. ביודנסה ארס מגנה
  4. ביודנסה ופעולה וחברתית
  5. המוזיקה בביודנסה

22-28. מתודולוגיות 1-7

29-30. סמינריון

צוות המורים

רחלי, ביודנסרית, בוגרת המחזור הראשון של ביה"ס לביודנסה ישראל. מאפשרת ביודנסה בארץ ובעולם מאז 2010, מורה מוסמכת (דידקטית) לביודנסה מאז 2013.

רחלי טורץ נולדה ב1967 וגדלה בקרית אונו. מאז שנת 2000 חיה בקיבוץ יגור עם גיא ושלושת ילדיהם איל, יובל ויעלי. רחלי היא מטפלת הוליסטית המשלבת שיטות שונות לריפוי במגע.

בשנת 2004 חלה בנה הבכור. החוויה האישית שעברה רחלי בתהליך הריפוי הביאה אותה להבנה שהחיים הם מתנת ההווה: present.

"המשמעות של 'לחיות את הרגע' קיבלה אז תוקף ממשי. לקבל את החיים בחזרה ממקום שאינו מובן מאליו היה מתנה גדולה. להרגיש את חיים, את כל הרובדים שלהם, את כל התחושות, את כל הרגשות… זה משהו שהוא MUST !"

וכשהכל כל כך מכוונן – אנחנו פוגשים את הדבר הנכון לנו. רחלי פגשה את הביודנסה.

"זה לא עוד משהו שנוסף לרזומה שלי. גיליתי שזה באמת מי שאני ושזה באמת היעוד שלי. הביודנסה בשבילי היא הדרך לחיות את החיים בתנועה מלאת משמעות. כשאני רואה ומרגישה את הרוקדים שבאמת מאפשרים לעצמם לרקוד את מי שהם בויוונסיה- בשבילי זו חגיגה אמיתית. לאפשר לעצמנו באמת להרגיש, להפסיק לדחוס ולטאטא- זה באמת לחיות!"

מהיום בו פגשה רחלי טורץ את הביודנסה היא ידעה שפתיחת בית-ספר לביודנסה בצפון זה רק עניין של זמן. וכשהזמן מבשיל- הפירות מתוקים! בנובמבר 2016, תוך כדי תרגיל הזרע שנובט- היא ראתה אותו קורה, שמעה אותו קורא: "זוהי קריאה שאי אפשר להסביר אותה. היא יוצאת מתוך הלב ממקום כל-כך עמוק. אין למה. ככה. כי ככה אני יכולה לגדול. כי דרך הקמת בית-הספר אני יכולה להרחיב עוד ועוד את המקום הזה של האהבה, לאפשר את זה לעוד ועוד נשמות יקרים ויקרות. אז בואו! בואו באהבה".

מורים מהארץ

מיכל קמיל

מאפשרת ומנחה דידקטית.

חגית ציוני

מאפשרת ומורה דידקטית

אילת זוהר

מאפשרת ומנחה דידקטית.

אורנה קדוש

מאפשרת ומנחה דידקטית ביודנסה.

סילבי טמפל

מנהלת ומרכזת ביודנסה ישראל.

מורים מחו"ל

creusa Dionisia Da Silveira

מנהלת בית ספר ביודנסה אדריאטי איטליה

Merijn Oudheusden

 מאפשר דידקטי ומנהל בית ספר ביודנסה אוטרכט בהולנד

Jade Wepener

מאפשרת דידקטית ומנהלת בית ספר, מוסקבה רוסיה.

Nuno Cachadinha

מאפשר דידקטי פורטוגל.

Myriam Sofía López

מאפשרת דידקטית  ומנהלת בית ספר ביודנסה, קולומביה.

Helene Levy

מאפשרת דידקטית ומנהלת בית ספר לביודנסה ים התיכון-צרפת.

Antonio José Sarpe

מאפשר דידקטי ומנהל בית ספר ליסבון פורטוגל

Danielle Tavares

מאפשרת דידקטית ופסילוגוית ריו דה ז'נרו.

Alejandro Balbi Toro